PLAN DZIAŁAŃ DO PROGRAMU ZIELONA FLAGA NA ROK 2015/16
Temat : Śmieci i odpady |
||
Cele edukacyjne | Działania | Grupa/osoby odpowiedzialne /Termin
|
– Kształtowanie postaw proekologicznych, wykorzystywanie surowców wtórnych, wskazywanie możliwości wtórnego wykorzystania odpadów. | – Pokaz mody ekologicznej (wykonacie zdjęć dzieci oraz zorganizowanie wystawy zdjęć). | 4 i 5-latki / luty |
– Tworzenie sytuacji sprzyjających uświadomienia dzieciom konieczności segregacji śmieci.
|
– Wycieczka na wysypisko śmieci. | 5– latki / marzec |
– Włączenie Rodziców w kształtowanie postaw proekologicznych.
|
– Konkurs plastyczny o ekologii. | 3 – latki / marzec |
– Rozwijanie wiadomości ekologicznej.
|
– Zbiórka elektrośmieci oraz punkt zbiorczy. | Rodzice / kwiecień |
– Kształtowanie umiejętności dzielenia odpadów na : papierowe, plastikowe.
|
– Przygotowanie koszy i odpowiednich oznaczeń/naklejek. | Nauczyciele – dzieci/ grudzień/ |
– Rozpoznawanie oznakowań „przyjazne środowisku”, rozróżnianie opakowań jednorazowych od wielokrotnego użytku. | – Wycieczka do sklepu. | 5-latki / marzec |
– Rozwijanie wiadomości ekologicznej.
|
– Warsztaty – Laboratorium ekologiczne. | Wszystkie grupy – 14.03.2016 |
– Kształtowanie postaw proekologicznych. | – Przedstawienie pt. „Łza ziemi”. | Wszystkie grupy – 25.04.2016 |
– Rozwijanie wiadomości ekologicznej. | – Zbiórka makulatury. | kwiecień |
Temat : Transport i aktywność ruchowa
Cele edukacyjne | Działania | Grupy/ osoby odpowiedzialne/termin |
– Ukazanie wpływu działalności człowieka na przyrodę oraz znaczenia przyrody dla człowieka, tworzenie sytuacji do dokonywania wyborów i podejmowania decyzji.
|
- Dzień bez samochodu (lista dla rodziców). | Rodzice /marzec |
– Rozwijanie troski o zdrowie i sprawność fizyczną. | – Zajęcia karate oraz balet. | Dyrekcja /luty |
– Tworzenie sytuacji do oceny zachowań własnych i innych osób.
|
– Rajd rowerowy z Rodzicami zakończony piknikiem. | Rodzice z dziećmi/maj |
– Przekazywanie wiedzy o tym, co sprzyja a co zagraża zdrowiu. | – Dzień hulajnogi w p-lu. | 4-5- latki / marzec/kwiecień |
– Tworzenie sytuacji do dokonywania wyborów i podejmowania decyzji.
|
– Wycieczka do skyparku – zorganizowanie pokazów rowerowych.
|
4-5-latki/ kwiecień |
– Rozwijanie troski o zdrowie i sprawność fizyczną, kształtowanie postaw sprzyjających zdrowiu. | – Udział w spartakiadzie w Baranowie.
|
4-5-latki/maj |
– Rozwijanie troski o zdrowie i sprawność fizyczną | – Zorganizowanie spartakiady w p-lu.
|
Wszystkie grupy |
– Rozwijanie troski o zdrowie i sprawność fizyczną. | – Pogadanka z Panią od gimnastyki korekcyjnej dla dzieci 5-letnich na temat wad postawy. | Rodzice dzieci 5-letnich/maj/czerwiec |
– Ukazanie wpływu działalności człowieka na przyrodę oraz znaczenia przyrody dla człowieka. | – Zajęcia prowadzone metodą projektu : Transport – 4 latki oraz „Aktywność ruchowa” – 5latki.
|
4-5-latki/ kwiecień |
– Rozwijanie troski o zdrowie i sprawność fizyczną. | – Ścieżka zdrowia na placu zabaw. | Dyrekcja / kwiecień |
– Informowanie o realizacji projektu „Zielona flaga”. | – Tablica multimedialna na korytarzu w celu informowania o realizacji projektu. | Nauczyciele odpowiedzialni za projekt „Zielona flaga”/ maj |
Informacje dodatkowe:
Grudzień – podanie informacji o włączeniu się w akcję „Szkoły dla ekorozwoju” na stronę internetową.
Grudzień – audyt w grupach 5- latków.
Luty – marzec 2016 r. – realizacja działań z zakresu tematów „Śmieci i odpady”.
Marzec – kwiecień – realizacja tematów związanych z „Transportem i aktywnością ruchową”.
Marzec – kwiecień 2016 r. – zajęcia prowadzone metodą projektu „ Transport” + działania.
Kwiecień – maj 2016 r. – zajęcia prowadzone metodą projektu „ Aktywność ruchowa” + pozostałe działania.
Najnowsze komentarze